Tilretning brudekjoler & konfirmationskjoler

Der vil som oftest være behov for tilretning af din nye brudekjole eller konfirmationskjole. Alle piger har forskellige mål og vores leverandører anvender forskellige sizecharts. Derfor skal næsten alle brudekjoler justeres på vidde og længde, og konfirmationskjoler i vidden, således at kjolen sidder som den skal.

Copenhagen Bridal har en freelance skrædder koblet til butikken, som du kan vælge at bruge. Vi samarbejder endvidere med dygtige lokale skrædderier, som vi kan henvise til i højsæsonen, når vores egen skrædders begrænsede kapacitet er brugt op. Derudover er du naturligvis velkommen til at anvende præcis den skrædder som du ønsker og har tillid til.

Forløb for tilretning af brudekjoler hos Copenhagen Bridal

Såfremt du vælger at anvende Copenhagen Bridal’s skrædder service, foregår hele forløbet i selve butikken, og processen vil typisk være som følger:

  1. Mål og aftale om hvad der skal gøres – 1 time (Ca. 1½ måned før dit bryllup)
    1. Du har medbragt lingeri og sko som du skal have på til dit bryllup
    2. Vi sætter nåle og noterer ned hvad der skal gøres
    3. Du får en estimeret pris på det forestående arbejde, som kan variere afhængig af tidsforbrug og materialer.
    4. Vi aftaler et nyt tidspunkt for prøvning.
  2. Prøvning – 1 time
    1. Du har medbragt lingeri og sko som du skal have på til dit bryllup
    2. Vi prøver kjolen og tjekker om du er tilfreds.
    3. Ønsker du ændringer i forhold til det oprindeligt aftalte, bookes ny tid og aftales ny pris
  3. Godkendelse og betaling
    1. Når du har godkendt din brudekjole, betales for selve tilretningen.
    2. Du modtager din brudekjole i en beskyttende dragtpose.
  4. Reklamationsret
    1.  Bemærk at din reklamationsret på selve brudekjolen kan bortfalde når der foretages tilretning.
    2. Er du utilfreds med resultatet af det arbejde der er udført med din kjole, forelægges dette skrædderen før kjolen bringes hjem.
    3. Fejl og mangler i forbindelse med tilretningen skal udbedres hos den skrædder, hvor ændringer er foretaget
    4. Der kan være risiko forbundet med at ændre en brudekjole flere gange i processen, så du skal være sikker på hvad der skal gøres.
    5. Bemærk at en tilrettet standardstørrelse, ikke nødvendigvis giver det samme resultat, som at få lavet en skræddersyet kjole efter mål
    6. Som forbruger kan du ved uenighed eller tvist altid kontakte Konkurrence- Og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Se nærmere på http://www.forbrug.dk/klagemuligheder

Forløb for tilretning af konfirmationskjoler hos Copenhagen Bridal

Såfremt du vælger at anvende Copenhagen Bridal’s skrædder service, foregår hele forløbet i selve butikken, og processen vil typisk være som følger:

  1. Mål og aftale om hvad der skal gøres – ½ time (Ca. 1½ måned før din konfirmation)
    1. Du har medbragt BH og sko som du skal have på til din konfirmation
    2. Vi sætter nåle og noterer ned hvad der skal gøres
    3. Du får en estimeret pris på det forestående arbejde, som kan variere afhængig af tidsforbrug og materialer.
    4. Vi aftaler et nyt tidspunkt for prøvning og finjusteringer.
  2. Prøvning – ½ time
    1. Du har medbragt lingeri og sko som du skal have på til din konfirmation
    2. Vi prøver kjolen og tjekker om du er tilfreds
    3. Ønsker du ændringer i forhold til det oprindeligt aftalte, bookes ny tid og aftales ny pris.
  3. Godkendelse og betaling
    1. Når du har godkendt din konfirmationskjole betales for selve tilretningen.
    2. Du modtager din konfirmationskjole i en beskyttende dragtpose.
  4. Reklamationsret
    1.  Bemærk at din reklamationsret på selve konfirmationskjolen kan bortfalde når der foretages tilretning.
    2. Er du utilfreds med resultatet af det arbejde der er udført med din kjole, forelægges dette skrædderen før kjolen bringes hjem.
    3. Fejl og mangler i forbindelse med tilretningen skal udbedres hos den skrædder, hvor ændringer er foretaget
    4. Der kan være risiko forbundet med at ændre en konfirmationskjole flere gange i processen, så du skal være sikker på hvad der skal gøres.
    5. Som forbruger kan du ved uenighed eller tvist altid kontakte Konkurrence- Og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Se nærmere på http://www.forbrug.dk/klagemuligheder